Szkoła Czytelników – Wydawnictwo Kobiece partnerem konkursu
Wydawnictwo Kobiece dołączyło do grona partnerów konkursu Szkoła Czytelników organizowanego z okazji Światowego Dnia Książki przez księgarnię internetową TaniaKsiazka.pl.
2024-04-25, 12:04

Konkurs ma na celu zachęcenie uczniów szkół podstawowych do aktywnego czytania oraz rozwijania umiejętności czytelniczych poprzez angażujące i kreatywne zadania.

“Szkoła Czytelników” z ciekawym zadaniem konkursowym

Decyzja o partnerstwie w konkursie “Szkoła Czytelników” wynika zarówno z głębokiego zaangażowania w promowanie czytelnictwa, jak i tematu zadania konkursowego. Uczestnicy mają kreatywnie odpowiedzieć na pytanie “Jak książki budują mosty”.

“W stwierdzeniu, że książki budują mosty, nie ma krzty przesady. To właśnie literatura oferuje najpełniejszy wgląd – w sprawy innych ludzi, ich emocje, wyobraźnię i wrażliwość. Spotkania, które dokonują się za sprawą książkowych historii, są naprawdę niezwykłe i odbywają się na wielu poziomach – czytelnik spotyka bohaterów, autorów, ale także – a może przede wszystkim – innych czytelników, którzy często w zupełnie odmienny sposób odbierają te same teksty. Czytanie to nasza wspólna przygoda, tym piękniejsza, im wcześniej się rozpoczyna. Dzieci i młodzież z książkowych mostów zrobią najlepszy użytek, dlatego właśnie tak cieszymy się z inicjatywy podjętej przez TaniaKsiazka.pl" mówi Agnieszka Stankiewicz-Kierus – dyrektorka wydawnicza Grupy Wydawnictwo Kobiece

Wydawnictwo Kobiece rozwija imprinty skierowane do młodych czytelników

Wydawnictwo Kobiece od kilkunastu lat angażuje się w promocję czytelnictwa i edukacji czytelniczej. Prowadzi także dwa imprinty dla młodych czytelników – Świetlik i Young. 

Marka Świetlik skupia się na książkach dla dzieci, które nie tylko dostarczają rozrywki, ale także poszerzają horyzonty, edukują, umacniają i wspierają rozwój. W ofercie znajdują się książki znanych polskich autorów i ilustratorów oraz serie edukacyjne i picturebooki.

Marka Young specjalizuje się w literaturze dla młodzieży, poruszając ważne tematy i dostarczając niezbędnej rozrywki. W ofercie znajdują się powieści o miłości, przyjaźni, problemach rodzinnych, fantasy oraz książki reprezentujące różnorodność.

Wydawnictwa Świetlik i Young aktywnie wesprą Szkołę Czytelników

W ramach partnerstwa ze “Szkołą Czytelników”, Wydawnictwa Świetlik i Young podejmą szereg działań mających na celu wsparcie konkursu. Przygotują książki dla laureatów oraz będą aktywnie promować konkurs wśród czytelników i partnerów w swoich social mediach.

“Partnerstwo z konkursem Szkoła Czytelników jest dla nas nie tylko okazją do promocji naszych książek, ale przede wszystkim szansą na zaangażowanie się w ważną inicjatywę mającą na celu rozwój czytelnictwa wśród najmłodszych. Przyłączamy się do tego wydarzenia z prawdziwą przyjemnością. Liczymy na to, że nasze zaangażowanie przyczyni się do wzrostu zainteresowania czytaniem oraz rozwijania kompetencji czytelniczych u uczestników konkursu" - dodaje Agnieszka Stankiewicz-Kierus

Szkoła Czytelników – zasady konkursu

Do udziału w konkursie mogą zgłosić się zespoły uczniowskie (z klasy czy kółek zainteresowań) ze szkół podstawowych z całej Polski pod opieką nauczyciela. Konkurs odbywa się w kategoriach: klasy I – IV i V – VIII. Zadanie polega na udzieleniu kreatywnej odpowiedzi w dowolnej formie na pytanie: “Jak książki budują mosty?” i wysłaniu odpowiedzi od 23.04 do 20.05.2024 r. przez formularz na stronie www.szkolaczytelnikow.pl

Nagrodami głównymi w konkursie są:

 bony na zakupy do TaniaKsiazka.pl (5000 zł i 3000 zł) oraz certyfikaty “Szkoła Czytelników” i czytelnicze gadżety dla szkół

 indywidualne nagrody rzeczowe (książki, przybory szkolne, gadżety czytelnicze) i dyplomy dla uczniów 

 bony na zakupy i dyplomy dla nauczycieli.

Wartość nagród w konkursie to ponad 50 tys. zł. 

Patroni honorowi: Minister Edukacji, Rzecznik Praw Dziecka i Prezydent Miasta Białegostoku.

Ambasador konkursu: Przemek Staroń – nauczyciel, psycholog i kulturoznawca, zdobywca tytułu Nauczyciel Roku 2018.

Patroni medialni: WP.pl, Magazyn Literacki Książki, Polskie Radio Białystok i Portal Oświatowy.

KONTAKT / AUTOR
Monika Kalicka
PR specialist
Grupa Wydawnictwo Kobiece
+48 530 647 077
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.