Wydawnictwo Świetlik ponownie bierze udział w kampanii #TataTeżCzyta
Wydawnictwo Świetlik, imprint Grupy Wydawnictwo Kobiece, ponownie dołącza do ogólnopolskiej kampanii #TataTeżCzyta. Jej głównym celem jest zachęcenie mężczyzn, a w szczególności ojców i opiekunów do czytania dzieciom.
2024-05-22, 11:45

„Wydawnictwo Świetlik od początku istnienia stawia na promowanie wartościowych treści, które wspierają rozwój dzieci. Nasza decyzja o uczestnictwie w kampanii #TataTeżCzyta wynika z głębokiego przekonania, że czytanie z dziećmi to jeden z najpiękniejszych i najważniejszych sposobów na wspólne spędzanie czasu. Czytanie z tatą wzmacnia więzi rodzinne i daje dzieciom doskonały start w przyszłość. W dobie technologii, kiedy tak łatwo jest się zagubić w wirtualnym świecie, chcemy przypominać, jak ważne jest, aby znaleźć czas na wspólną lekturę. Akcja #TataTeżCzyta jest doskonałą okazją, aby to podkreślić i zachęcić ojców do aktywnego uczestnictwa w życiu czytelniczym swoich dzieci. Ale to również zwrócenie uwagi, by mężczyźni oprócz czytania dzieciom, zaczęli częściej sięgać po książki dla siebie - mówi dyrektorka wydawnicza Grupy Wydawnictwo Kobiece Agnieszka Stankiewicz-Kierus. 

Czytanie odgrywa kluczową rolę w życiu każdego człowieka, a wpływ, jaki ma na rozwój dziecka, jest niepodważalny. Dzieci, którym rodzice regularnie czytają, już w wieku trzech lat rozumieją dwa razy więcej słów niż ich rówieśnicy.

Czytanie wpływa na rozwój, stymuluje sukcesy życiowe, pozwala zrozumieć siebie i innych, a także dostarcza wiedzy, która idzie w parze ze sprawczością. Czytanie jest dla mózgu tym, czym sport dla ciała, dlatego powinno być promowane jako zdrowa forma spędzania czasu, atrakcyjna i dostępna dla wszystkich, niezależnie od płci, wieku czy zainteresowań. 

Jednak w polskim społeczeństwie czytanie to domena głównie kobiet, a mężczyźni często pomijają tę aktywność w swoim codziennym życiu. Z najnowszych badań czytelnictwa przeprowadzonych przez Bibliotekę Narodową wynika, że mężczyźni sięgają po lekturę znacznie rzadziej niż kobiety (odpowiednio 36% i 50%). Kobiety częściej deklarują, że lubią lub bardzo lubią czytać (53% w porównaniu do 36% mężczyzn). Dlatego tak ważne jest promowanie czytelnictwa wśród ojców i mężczyzn jako równie istotnego dla rozwoju dzieci i budowania relacji rodzinnych. 

Wśród niemal 40 publikacji, które ukazały się w tym roku pod hasłem #TataTeżCzyta, znalazł się jeden z tytułów wydawnictwa Świetlik. To ósmy tom serii “Co powie Frania?” - “Samodzielność” autorstwa Barbary Supeł z ilustracjami Agaty Dobkowskiej. Książki z serii “Co zrobi Frania? są kierowane do dzieci w wieku 3-5 lat – czyli do grupy, której najczęściej się czyta. To skarbnica wiedzy i cennych wskazówek dla wszystkich dzieci, które kształtują w sobie umiejętności społeczne przydatne na każdym etapie życia. 

 “Wybraliśmy tę książkę, bo opowiada zabawne historie małej dziewczynki, która jak każdy przedszkolak czasami nie wie, co zrobić. Tym razem poznaje znaczenie słowa “samodzielność” - stając przed trudnymi wyborami, w czym towarzyszą jej rodzice. Wszystkim tatom, dziadkom, wujkom i starszym braciom polecamy wykorzystać ostatnią część książeczki, gdzie znajdują się porady Frani, do wspólnej rozmowy o ważnych umiejętnościach społecznych. Seria „Co zrobi Frania?” idealnie nadaje się do czytania dzieciom o dowolnej porze dnia oraz w dowolnym miejscu – możemy wybrać jedno z trzech opowiadań zawartych w każdym tomie. Opowiadania nie są zbyt długie – pozwolą na utrzymanie dziecięcej uwagi i późniejszą wymianę myśli. Każdy tom serii jest oddzielną częścią, więc przygodę z serią można zacząć od dowolnego tytułu. Wspólne czytanie z tatą może być pięknym rytuałem, a opowiadania o Frani mogą stać się jego niezastąpioną częścią” - mówi Anna Mujta - specjalistka ds. promocji w wydawnictwie Świetlik.  

Tegoroczna kampania #TataTeżCzyta potrwa do 23 czerwca, czyli do Dnia Ojca. Okres trwania akcji obejmuje również Dzień Matki oraz Dzień Dziecka, co stwarza doskonałą okazję do promocji czytania i organizacji wydarzeń skierowanych do rodzin. 

Kampanii towarzyszy publikacja – poradnik dla rodziców i opiekunów „Supermoc książek TataTeżCzyta2024. W wersji drukowanej publikacja będzie dostępna gratisowo w wybranych księgarniach, bibliotekach publicznych, przedszkolach, szkołach i instytucjach kultury miast partnerskich. Poradnik można również pobrać nieodpłatnie w pliku PDF ze strony TataTezCzyta.pl Ambasadorami akcji zostali m.in. Łukasz Dominiak, Łukasz „Juras” Jurkowski, Kamil Nowak, Marcin Perfuński, Wiesław Nowobilski, Katarzyna Zielińska, Anna Dereszowska, Magda Kordaszewska i Joanna Flis. Akcję wspierają również Anna i Robert Lewandowscy. 

Organizatorzy kampanii: 

Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak 

Patronat honorowy: 

Biblioteka Narodowa, Narodowe Centrum Kultury, Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 

Partnerzy projektu: 

Miasto Warszawa, Unia Metropolii Polskich, Miasto Kraków, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Kraków Miasto Literatury UNESCO, Miasto Zakopane, Miasto Gdańsk, Miasto Wrocław, Wrocławski Dom Literatury, Wrocław Miasto Literatury UNESCO, Miasto Poznań, Poznańskie Centrum Świadczeń – Centrum Inicjatyw Rodzinnych, Literacka Podróż Hestii, Fundacja Olgi Tokarczuk, CzasDzieci.pl, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Noc Bibliotek, FRSI, Alternatywna Lista Lektur, Fundacja Share the Care, Polska Izba Książki, Księgarnia Mamy to!, Foods by Ann Anna Lewandowska, Levann Supplements, Nowa Era, Tato.net, Legimi, OTOFILM, Brain, Artur Sokół, Selectivv, Love Brands Group, COS Torwar, Legia Fight Club, Forbes Woman, Noizz, Onet, Ofemini, Medonet, GroupM, SAR Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej 

Producent kolekcji towarzyszącej: 

Nadwyraz.com 

Partnerzy dystrybucyjni: 

Platon, Ateneum, OSDW Azymut, Empik, Gandalf.com.pl, Książnica Polska, Liber S.A., motyleksiazkowe.pl, PWN Księgarnia Internetowa, Księgarnie Świat Książki, swiatksiazki.pl, Świat Prasy, taniaksiazka.pl, tantis.pl, WSiP, Znak Księgarnia 

Fundatorzy wydania papierowego: 

Abedik, Perfekt, Drukarnia Anczyca, Drukarnia SOWA, ArtDruk, Drukarnia Leyko, Europapier, Burgo Group, Follak i Rk Polska 

Wydawnictwa polecające książki w projekcie: 

Agora dla dzieci, Albus, Babaryba, BookOjciec, Druganoga, Dwie Siostry, Dwukropek, Egmont, Entliczek, Ezop, Format, Frajda, HarperCollins, Hokus-pokus, Literatura, Mamania, Media Rodzina, Mięta, Muchomor, Muzeum Gdańska, No bell, Papilon, Polarny Lis, Powergraph, Prószyński i S-ka, PWN, Świetlik, Tako, Tatarak, Widnokrąg, Wilga, Wolno, Wydawnictwo BIS, Wydawnictwo Jung-Off-Ska, Wydawnictwo Olesiejuk, Wytwórnia, Zakamarki, Zielona Sowa, Znak Emotikon, Zygzaki 

 

KONTAKT / AUTOR
Monika Kalicka
PR specialist
Grupa Wydawnictwo Kobiece
+48 530 647 077
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.